Tip, top of flop

Bent u tevreden over onze school? Vertel het door en vertel het ons!! Wij horen deze signalen graag terug van onze leerlingen en hun ouders/verzorgers. Natuurlijk geldt dit ook als u tegen zaken aan loopt, waarbij het niet zo goed loopt.  Enige kritiek dienen we te ontvangen en ons ter harte te nemen.

Elke tip, top of flop kunt u melden bij onze directiesecretaresse, mw. A.W. Braun-Hollak via het e-mailadres: a.hollak@veluwscollege.nl.

Klacht

Soms vinden op school gebeurtenissen plaats waar ouders, leerlingen of personeelsleden problemen mee hebben. Waar mensen werken, kunnen fouten worden gemaakt.  Belangrijk hierbij is altijd hoe met gemaakte fouten wordt omgegaan. Indien u niet tevreden bent, wenst het Veluws College Cortenbosch een open en eerlijk gesprek aan te gaan. Wij vinden dat élk probleem opgelost moet worden, hoe vervelend deze ook is.

Heeft u een klacht, neem dan contact op met de mentor van uw zoon/dochter of de teamleider. Lukt dit niet, kunt u altijd contact opnemen met de directie. Dit kan via onze directiesecretaresse, mw. A.W. Braun-Hollak (telefonisch 055-5216377 of per mail a.hollak@veluwscollege.nl)

Het Veluws College heeft een stappenplan waarin precies staat bij wie u een klacht kunt indienen:

klacht betreft verwijzing naar
Levering leermiddelenfonds/boetes mevrouw D. Schenk
Situatie in een klas de betreffende mentor
Een mentor de teamleider van het leerjaar waarin de leerling zit
Een docent de teamleider van het leerjaar waarin de leerling zit
Een conciërge de vestigingsdirectie
Een afdelingsleider de vestigingsdirectie
Een adjunct-vestigingsdirecteur de vestigingsdirecteur
Een vestigingsdirecteur de algemeen directeur VO
Sanctie opgelegd door school eerst de betreffende teamleider, daarna de vestigingsdirectie
Roosterzaken eerst de betreffende teamleider, daarna de vestigingsdirectie
Verlofaanvragen de teamleider van het leerjaar waarin de leerling zit
Rapporten eerst de betreffende teamleider, daarna de vestigingsdirectie
Bevordering eerst de betreffende teamleider, daarna de vestigingsdirectie
Progr. Toetsing en Afsluting eerst de teamleider van het examenjaar, daarna de vestigingsdirectie
Ongewenste intimiteiten vertrouwenspersoon

 

Het bovenstaande stappenplan is onderdeel van de klachtenregeling van het Veluws College. De volledige klachtenregeling vindt u hier.

U kunt ook altijd een klacht indienen bij de externe klachtencommissie:
Landelijke klachtencommissie Katholiek Onderwijs
Postbus 82324 • 2508 EH Den Haag • (070) 392 55 08